Avbryt

Swish 1234193991
Kontonr 5767-2461

Om Skogsbygdens IF

Skogsbygdens IF bildades 1959 av fotbollsentusiasterna i byn. En fotbollsplan skulle göras. Många förslag fanns, så som bland annat Åsa och Kroksbo. Det blev Klevhult. 1963, efter ca två år, byggdes en ny plan vid Tarabo. Första åren var nästan alla spelare från Skogsbygden.

Nästa steg blev korpfotboll för damer 1981. Därefter bildades ungdomslag för flickor i Skogsbygden. Föreningen har fostrat fem stycken spelare till Allsvenskan.

Skidsektionen startade 1982 och en el-ljusbana byggdes. Många namn har synts i Vasaloppet.

Föreningen är idag uppdelad i tre sektioner, Fotboll, Skidor och Cykel.

För att allt detta har kunnat fungera har mycket frivilligt arbete utförts och många ledare har ställt upp. Vi hoppas att det även i fortsättningen ska fortsätta på detta vis!